Jäsenyys‎ > ‎

Kuntoilijalle

Melonta on erinomainen kuntoilumuoto, joka vahvistaa erityisesti ylävartaloa ja jalkoja.  Myös hengitys- ja verenkiertoelimistö saavat harjoitusta. Retki- ja kuntomelonta kohottavat hyvin peruskestävyyttä. Koski- ja kanoottipoolossa taidon ja tekniikan aktiivinen harjoittelu parantaa tasapainoa, yleistaitavuutta sekä fyysisesti lajivoimaa ja nopeuskestävyyttä. Ratamelonta on fyysisesti ja tasapainon osalta vaativin kuntoilumuoto. Oikean eteenpäinmelonnan energiankulutuksesta noin 60 % tulee jalkatyöstä. Oikean tekniikan opetteleminen parantaa suoritusta ja lisää yleiskuntoa vahvistaa vaikutusta. Kyseessä on vartaloa kokonaisvaltaisesti vahvistava kuntoilumuoto. Hyvä melontateho on erittäin tärkeä turvallisuustekijä vaativissa olosuhteissa, joihin tosimeloja ennemmin tai myöhemmin joutuu. 

Melojalle hyviä oheisharjoittelumuotoja ovat hiihto, sauvakävely, juoksu, pyöräily, uinti, pallopelit, jumpat ja kuntosaliharjoitukset. Yhteisissä harjoituksissa tulee harjoiteltua tehokkaammin ja ehkä säännöllisemmin. Vesisamoilijat tarjoaa loistavat mahdollisuudet myös melonnan oheisharjoitteluun. 

Yön yli melonta keskikesällä on yksi antoisimpia melontakokemuksia Suomessa
Yön yli melonta keskikesällä on yksi antoisimpia melontakokemuksia Suomessa.
Comments